تعرفه خدمات مهندسی کارگاه‌های آموزشی مصوبات هیات مدیره آموزش نرم افزار جامع
واتساپ
اینستاگرام
آپارات
20009584

بررسي نظام نامه ارجاع كار نظارت/دريافت نظرات اعضا در خصوص اين نظام نامه

روابط عمومي سازمان:بررسي نظام نامه ارجاع كار نظارت در دستور كار هيأت مديره و هيأت رئيسه دفاتر نمايندگي سازمان قرار گرفت .
بررسي نظام نامه ارجاع كار نظارت/دريافت نظرات اعضا در خصوص اين نظام نامه

به گزارش روابط عمومي سازمان، نظام نامه ارجاع كار نظارت در  راستاي عمل به بند16-1-2 مبحث دوم مقررات ملي ساختمان تدوين و به تصويب شوراي مركزي نظام مهندسي ساختمان كشور رسيد.
 
بنا بر اين گزارش ، بررسي نظام نامه ارجاع كار نظارت در دستور كار هيأت مديره سازمان قرار دارد و هيأت مديره در صدد است نظرات اعضاي سازمان را در اين خصوص اخذ نمايد.
 لذا از كليه صاحب نظران و اعضاي سازمان  تقاضا مي شود ضمن ارائه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود در رابطه با اجرا يا عدم اجراي اين نظام نامه و استفاده از روش تركيبي فعلي ،در نظرسنجي وب سايت كه در رابطه با همين موضوع  مي باشد نيز مشاركت نمايند.

دريافت نظام نامه ارجاع كار نظارت

ارسال نظرات
نظر شما:
غیرقابل انتشار:
در انتظار بررسی: ۱
انتشاریافته:۸۳
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
Iran, Islamic Republic of
حامد شمس
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
به نظر اینجانب روش انتخاب اتفاقی مناسبترین روش می باشد.اولا کل حق الزحمه نظارت متعلق به خود مهندس ناظر می باشد و مبلغی غیر از حق السهم کانون و سازمان از آن کسر نخواهد شد.کارفرما در انتخاب ناظر نقشی نخواهد داشت و این خود مانع ظهور بسیاری از مشکلات است و شئونات حرفه ای ناظر بیشتر حفظ خواهد شد.ثانیا کارها به نحو مناسبتر و نسبت یکسان بین ناظران توزیع خواهد شد.لحاظ این نکته که اگر مالک پروژه مهندس عضو سازمان باشد بتواند ناظر را خودش انتخاب کند نیز می تواند مفید باشد
مدیر پایگاه
-
چگيني
با سلام خدمت همكارهاي محترم.با اجراي اينكار هم باند بازي ها تا يك حدي اصلاح ميشه و شان ناظر هم حفظ ميشه.كارفرما به خاطر اينكه كار ارجاع ميده به ناظر كارخودش رو انجام ميده و اصلا تو خيلي از پروزه ها ناظر فقط مهر و امضا ميكنه ....لطف كنيد حمايت كنيد بخاطر شان ومنزلت مهندسين عزيز نه بحث هاي مالي
Iran, Islamic Republic of
میلاد نیارمی
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
اگر قصد ما بر این است که خدمات مهندسی ما منجر به ارتقاء کیفیت ساخت،جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و نیروی انسانی و... گردد، لازم است از کاهش حق الزحمه مهندسین خصوصاً در بخش نظارت احتراز شود و برای نظارت صحیح، مهندس ناظر نباید وامدار احدی باشد که این امر فقط با نظارت رندوم امکانپذیر است
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهسا طیبی
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
با اعمال ارجاع کار فقط بصورت رندوم موافقم زیرا پروژه ها بطور یکسان بین مهندسان توزیع می گردد
مدیر پایگاه
Germany
وحید مرتضی پور
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
به نظر بنده انتخاب ناظر توسط مالک مهندس یا مالک هیچ مفهومی ندارد و بعد نظارتی سازمان زیر سوال است و قطعا باید ناظر توسط سازمان و بطور تصادفی انتخاب شود و برای جلوگیری از اعمال نفوذ دفاتر نمایندگی، سهمیه ها باید به پله های 20% آزاد شود و در صورتی که 20% اول مهندسین پر شد 20% بعدی برای همه آزاد گردد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
امیرحسین فتحی
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
با تدوین این نظام نامه ناظر حمایت خواهد شد موافقم
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
نيما عباسي
با سلام
ضمن تائيد فرمايش جنابعالي اينجانب نيز موافق با نظر شما مي باشم
Iran, Islamic Republic of
مهدی حسین زاده
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
با نظرهمکاران که رندوم را انتخاب کرده اند هم عقیده هستم
انتخاب ناظر توسط مالک کاملا" بی معنی است
سازمان بهترین مرجع ارجاع کار می باشد که در قانون نیز به ان تاکید شده است
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مقداد
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
اللهم عجل لولیک الفرج،باسلام و خسته نباشید ،در نظر گرفتن این نظام نامه و نگارش یه برنامه تحت وب و ارجاع و پذیرش کارها از طریق سامانه به ناظرین میشه حداقل بخشی از مشکلات موجود در تقسیم عادلانه کار رو حل کرد مثلاً خودم رو مثال می زنم. بنده سال 90پروانه گرفتم هنوز یکمتر نقشه امضا نزدم .امیدوارم سریعتر اجرا بشه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مازنی
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
مهندسین فعال در شهر با رندم حذف میشن.کارفرما اشنا ب ناظر ارتباط کاری وکیفیت اجرا بهتر خواهدبود.در روش رندم مالک حرف شنوی از ناظر دارد. اینرا در سال 86 امتحان کردیم
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهندس
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
رندوم برای مهندسین کم سابقه و مهندسین که کارمند دولت و نظارت شغل دوم انان است و مهندسینی که حتی در استان خود مقیم نیستند عالی است .مردم خودشان بهترین تشخیص را میدن که کی ناظر و مراقب کارشون باشه.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
آرسته
مهندسي وجود نداره كه نظارت شغل اولش باشه. آخه مردم كه فني نيستن و فقط براساس نسبت و رفاقت و آشنايي ناظر انتخاب ميكنن چه جوري تشخیص میدن که کی ناظر و مراقب کارشون باشه و كدوم مهندس خوبه؟ مگه هر كي خوش اخلاقه يا روابط عمومي اش قويه يا همه رو راضي نگه ميداره مهندس خوبيه؟ اصلاً شما كه نظارت شغل اولته هر روز سر تمام پروژه ها ميري؟ روت ميشه دستور تخريب بتن كم مقاومت ساختمان فاميلتو صادر كني؟ برادر مثل اينكه شما توي اين جامعه نيستي يا خبر از كيفيت ساخت نداري.
Iran, Islamic Republic of
میر حسن
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
با خود اظهاری بهترین راه است. هر مهندسی دوست داره رندم و هر کی دوست داره مالک انتخابش بکنه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
احسان
منتقی است
Iran, Islamic Republic of
کامران
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
طراح اشراف کامل بر نقشه دارد و نظارت بهتر انجام میگیرد.ناظر نمیتونه با زور سرنیزه کارش را ب پیش ببره بقول معروف ریسمان را باید طوری بکشه ک پاره نشه این در سایه اعتماد و اعتقاد کارفرما ب ناظر اتفاق خواهد افتاد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهندس
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
بارندم موافق نیستم چون مهندس فعال دارای دفتر و غیر از این کار حرفه ای ندارد عملا بیکار می شود
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
نوروز غلامی
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
نظارت رندومی عادلانه ترین روش وهمچنین بهترین روش برای حذف مافی های سودجو در این زمینه میباشد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
داود وکیلی
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
برای بالا رفتن کیفیت ساختمان وهمچنین وام دار نبودن مهندس ناظر به شخصی حتما رندوم انجام شود
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا سالارگرنا
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
با سلام وخسته نباشيد . با اجرا روش جديد بيشتر و بيكاري بيشتر شود چرا ما بايد همواره آزمايش شويم آخر انتخاب ناظر توسط كارفرما چه مشكلي ايجاد مي كند ؟ مسىوليت به عهده ناظر است لطفا دوستان به ما احترام بگذارند به نظر اجراي كامل رندوم مشكلات را بيشتر خواهد كرد و بهتر است مهندسان آزادانه فعاليت كنند همانند طراحان
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسین قادی
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
با انتخاب رندم در ماه حدود صد مهندس باید انصراف بدن شک نکن
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
وحید فرصت
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
رندم سبب میشود تاارتباط کاری کارفرمایان با مهندسین مجرب وفعال شهر کم گرددوبصورتیکه درسیستم نظارت کل کشور مشاهده میکنیم دلیلی وجود ندارد تا تمامی مهندسین صاحب پروانه اشتغال به یک اندازه کارکرد داشته باشند.لذا تقسیم نظارت بین تمامی مهندسین کیفیت نظارت از روش رندم ارتقانمی یابد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسن
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نظارت رندم برای مهندسین کارمند وغیرفعال خوب بوده وبرای مهدسین فعال ومهندسی که فقط از همین راه درآمد دارد عملابیکار وغیر فعال میشود.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مجيد
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مخالف - مخالف - مخالف با رندوم.پول اجاره دفتر و ماليات و بعدا" يكسري بدون هيچ هزينه اي منتظر تا رندوم بنام شون بيفته و بدون هيچ هزينه اي پول امضائ رندوم و بگيرن.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهدی لاطف
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
درود بر همه همکاران محترم
بنده با انتخاب بصورت رندوم موافقم،به دلایل زیر:
-هر نوع ارتباط غیر قانونی بین ناظر و مالک از بین می رود-به همه اعضا کار نظارت ارجاع داده می شود-سهمیه ها باید بصورت مرحله ای پر شود.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
کجوری
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با انتخاب رندمی کل سهمیه موافقم، اگر به این صورت باشه کار به طور مساوی بین همه تقسیم میشه و مهندسین کم سابقه که آشنا و ... ندارند حقشون پایمال نمیشه. به نظرم بهتره که مثلا 25% یا 50 % سهمیه همه پر بشه و بعد سهمیه های بقیه آزاد بشه نه اینکه این کار نیمه دوم سال و بی توجه به ظرفیت پر شده همه ناظران صورت بگیره. با انتخاب رندمی با توجه به ظرفیت باقیمانده موافقترم تا رندمی کاملا اتفاقی. متشکرم
مدیر پایگاه
United Kingdom
nashenas
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
dar halate tarkibiye feli amalan hich kari baghi nemigozarand ke ba random nazere an entekhab shavad
مدیر پایگاه
Germany
حسن حمیدی
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
انتخاب باید 100% توسط دفتر نمایندگی و رندم انتخاب شود. طراح و ناظر نیز باید یکی باشند تا مسئولیت پذیری افزایش یابد و ناظر نمی تواند به تنهایی پاسخگوی طراحی اشتباه باشد. طراحی بعضی رشته ها مثل برق نیازی به دفتر طراحی ندارد و فقط باعث سود دفاتر مهندسی و زیان مهندسان می شود.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
mehdi daryabari
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
موافقم که اتفاقی ناظر مشخص شود تا اصل مفهوم نظارت تعریف شده و اصولی کار انجام گیرد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا صفرپور خالدی
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نظر بنده روش انتخاب براساس ظرفیت باقیمانده مناسبتر است به شرط اینکه گزینش توسط نرم افزار با لحاظ قرار دادن موارد شرح داده شده در این بند صورت گیرد نه توسط شخص.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهندس
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
سیستم رندوم باعث کاهش انگیزه مهندسین فعال منطقه می گردد وبیشتر برای مهندسین غیر فعال ویا غیر ساکن منطقه مفید می باشدوبه دلیل عدم اشنایی مالک وکارفرما معمولا مهندس ناظر خدماتی ارایه نمی کند.به نظر من سیستم ترکیبی به صورت 50 % ازاد و50% رندوم مناسب تر است.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علیرضا ظهوری
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
سهمیه آزاد و یا هر سهمیه دیگری باید حذف شود و بطور کل انتخاب باید بصورت تصادفی صورت پذیرد. با سیستم فعلی طراحی و نظارت توسط مهندس ناظر (یا طراح بودن) زیر سوال رفته و فقط سبب سود رساندن به بعضی از افرادی که نفوذ زیادی دارند میگردد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
رضا
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ارجاع کار توسط سازمان به مهندسان بهترین و موثرترین گام برای جلوگیری از باند بازی و سوء استفاده و رابطه بازی در استان است در تهران این طرح انجام می شود و مهندسان رضایت دارند
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
هادی
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با سلام، ارجاع کار شیوه مناسب و عادلانه ای است.سایر روش ها و سهمیه های خارج از رندم پای دلالان را به نظام مهندسی باز می کند و در شان جامعه مهندسان نمی باشد.چنانچه مالک خود ناظر را انتخاب کند،هنگام اجرا و پایان کار توقع چشم پوشی ناظر بر برخی از اشکالات اجرا را داشته باشد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
سید جعفر سادات
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بنظر من سیستم رندوم ایراداتی دارد بطوری که مهندسینی که می خواهند بیشتر فعالیت در این زمینه داشته باشند با محدودیت مواجه می شوند. بنده عقیده دارم کسانی هستند که با توجه به اینکه سهمیه خارج از رندوم دارند حاضر به قبول کار نظارت در قبال پرداخت بخشی از حق الزحمه نظارت نمی شوند.از نظر بنده کنترل بیشتر روی دفاتر طراحی صورت گیرد تا پرداخت درصد هایی از حق الزحمه از طرف ناظر برای فعالیت بیشتر در این بخش صورت نگیرد و کسانی که می خواهند کار نظارتی بیشتری انجام دهند با امنیت خاطر بیشتری در این بخش فعالیت کنند. و سازمان نیز سهمیه افراد فعال را در قسمت خارج از رندوم با توجه به میزان فعالیت بیشتر آزاد کنند.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
سید جعفر سادات
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بنظر من سیستم رندوم ایراداتی دارد بطوری که مهندسینی که می خواهند بیشتر فعالیت در این زمینه داشته باشند با محدودیت مواجه می شوند.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
بهشهر
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با سلام به نظر بنده انتخاب مهندس ناظر به صورت اتفاقی بهترین روش در تقسیم کار است
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
میرزاپور
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نظربنده انتخاب رندومی انتخاب خوبیه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
احمد رستمیان
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ضمن سلام و سپاس از این کار پسندیده بنظر میرسه برای رفع مشکل جاری باید سهمیه مهندسین کاهش پیدا کند و دستمزد نظارت ترفیع گردد که هر مهندس بصورت ممتد و واقعی در امر اجرا سرکشی کند .
در این صورت هم اهداف نظارت موکد شده و هم کار برای تعداد بیشتری از ناظران وجود خواهد داشت.
شیوه کنونی بر کسی پوشیده نیست که بیشتر صوری و دور از اهداف کنترل بر سرمایه ملی میباشد.
اگر این مهم بتواند مورد کارشناسی قرار گیرد خواهیم دید کارفرما بجای بکار گیری نیروی غیر مجرب با رضایت و خاطر اسوده از کارشناسی استفاده میکند که تا سالها قانونا مسئول صحت اجرا میباشد .
بنده بارها شاهد این بوده ام که همکاران از قبول مسئولیت در قبال دستمزدی که دریافت میکنند سر باز زده واساسا امضا نمیکنند.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
دوستدار
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با سلام
به نظر بنده ناظر رندم زمانی عادلانه هست که برنامه انتخاب ناظر با توجه به سابقه کار و پایه مهندس نوشته شده باشد
یعنی بین پایه 1 و پایه 3 اختلاف باشددر غیر این صورت این طرح فقط برای شاغلین،کسانی که در شهر فعالیت ندارند و کسانی که شناخته شده نیستند مفید است.و حق کسوت تجربه و خوش نامی از بین میرود.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
فرهاد
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با انتخاب ناظر از توسط کارفرما موافقم .
چون با نظارت رندم مهندسینی که کارمند و در مکان دیگر هستند و فعالیت انها در این بخش کم رنگ است . تقریبا دو شغله می شوند.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
غلامی
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با رندوم توزيع كار عادلانه مي باشد و برای مهندسین تازه کار هم میدانی برای عرض اندام باز میشه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
eng
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با اين كار موافقم
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مصطفی حسین زاده
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با رندم موافقم
چون مهندس ناظر مجبور نمیشه حقشو به دیگری بده و چون حقشو گرفته دیگه بهونه ای برای کم کاری نداره منظورم اینه که انگیزه نظارتش تقویت میشه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علی
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با انتخاب رندومی مهندس ناظر موافقم.هم مهندس احساس مسولیت بیشتری می کنه وهم دست واسطه ها کوتاه خواهد شد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علی
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نظر من کار نظارت باید به صورت رندوم بین افراد پخش بشه و مالک دخالتی در این امر نداشته باشه و فقط سازمان بتونه کار ها رو بین مهندسین پخش کنه و یه درصدی از سهمیه مهندسین آزاد بشه که بعد از اینکه این درصد سهمیه همه مهندسین پر شده دوباره درصد دیگری از سهمیه آزاد بشه .
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
غلیرضا
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نام خدا
با سلام خدمت جامعه مهندسین
به نظر من میبایستی به این قضیه دید کارشناسانه داشت ازطرفی بااجرای این قضیه جلوی یک سری رانت خواری ها گرفته میشود وبه همه فرصت برابری داده میشود که همه حتی جوانهای تازه وارد به این عرصه هم احتمال کارکرد دارند.که امری مثبت تلقی میشود حال اگرازطرف دیگربه قضیه نگاه کنیم کسانی که شخصادراین امر ودر شهرمورد نظرخودمشغول فعالیت میباشند دیگر راه فعالیتشان بسته شده و هرکسی مانند کارمند یا شاغل درشهر دیگرهم وارد عرصه میشوند که با توجه به نبودشان در محل بحث نظارت ضعیف ارزیابی میشود.نظر شخصی خودم باقی ماندن درهمین وضعیت موجود یعنی 25 درصد آزاد ومابقی رندوم میباشد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
سید علی متولیان
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با سلام به نظر من بازگشت به روش رندم فواید زیادی داره که اولیش قطع روابط و بازگشت ضوابط در توزیع حق امضا و بازگشت کرامت ناظر در برخورد با کارفرماست
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علی غفاری
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بارندم کاملامخالفم.رندم فقط برای کارمندهاوشاغلین درخارج استان خوبه ولی برای مهندسین پرانرژی وفعال شهر مضره
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
فرزاد
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
متاسفانه این روش فقط به درد مهندسینی میخوره که بیکار تو خونه نشستن و منتظر رندم هستن وهیچ گونه فعالیت مهندسی ندارن.درضمن این نوع نظارت برکیفیت نظارت به هیچ وجه نمی افزایدچرا که این گونه افراد معمولا توان نظارت ندارن
مدیر پایگاه
Germany
سعداله جهانگیری
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
کلیه سهمیه ها صد در صد آزاد باشد/
زیرا اینجانب غیر شاغل بوده باید فرقی میان ما و شاغلین دیگر که خارج از استان میباشند و فقط مهرهایشان در دفاتر دیگر بدون حضورشان فعالیت میکند فرقی باشد/
در ضمن اینجانب ماهانه دارای هزینه های سنگین جاری در امر خدمات ( اجاره دفتر و دستمزد پرسنل و بیمه و .... ) میباشم باز هم باید فرقی داشته باشد/
مدیر پایگاه
Germany
مجتبی نیکو
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مناسب نمی باشد/
مدیر پایگاه
Germany
ناصر عبدی
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
اصلا مناسب نمیباشد
مدیر پایگاه
Germany
معصومه تیموری
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مناسب نمیباشد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
نیما ملکی زاده
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
انتخاب رندوم با روش آزاد سازی سهمیه به صورت پله ای با گامهای مثلاً 20% روش مناسبی می باشد. این روش باعث اعتبار بیشتر حرفه مهندسی خواهد شد و به نوعی عدالت در تقسیم کار نیز اتفاق می افتد. . ارتباط مالی ناظر و مالک از بین خواهد رفت و این مساله باعث اقتدار بیشترناظر و جلوگیری از مصلحت اندیشی ها و سهل گیری های غیر فنی و اصولی برخی از ناظرین خواهد شد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهدیان
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بنظربنده انجام رندم بهترین و مناسب ترین حالت خواهد بود.
مدیر پایگاه
Germany
سعدالله جهانگیری
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با رندم مخالفم
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مجید
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با توجه به اجرای طرح رندوم در گذشته محاسن آن از معایبش بیشتر است محاسن 1-ارتقاء جایگاه و منزلت مهندسین ناظر 2-حذف واسطه ها واخذ کامل حق الزحمه نظارت 3-توجه بیشتر به اجرای مقررات ملی و ضوابط شهرداری ها 4-افزایش تعامل حرفه ای بیشتر بین طراح وناظر 5-افزایش مسئولیت پذیری مهندسین ناظر وطراح
عمده ترین مشکل در اجرای این طرح افزایش تنش بین کارفرمایان سودجو و قانون گریز وناظران قانونمند خواهد بود که در صورت حمایت بیشتر سازمان از این مهندسین منجر به افزایش کیفیت ساخت وسازها وتامین منافع عموم خواهد بود.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهدي
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
روش انتخاب ناظربه صورت رندوم جلوي لابي كردن رو ميگيره وبساز بفروش ها كمتر ميتونن ازكيفيت كار كم كنند
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
نصراللهی
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ارجای کار ازطریق رندوم عادلانه ومانع زدوبندهای احتمالی بوده که میتواند سلامتی بیشتر درفضای ارجاع کار را فراهم نماید .
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
زحمتکش
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با سلام وتشکرفراوان
1- بنظر می آید این نظام نامه مربوط به پروژههای مجری خور (بالای 800 متر) بوده که غالباً با اعداد 799.5 متر نیز مواجه هستیم لذا برای پوشش بیشتر این نظام نامه پیشنهاد می گردد ملاک انتخاب برای پروژه های چهار سقف بالای شالوده (سه طبقه ) مد نظر قرار گیرد.
2- در بند 7-4 نکته 2 ، درصورت امنتاع مهندس انتخاب شده در سیستم پس از ارجاع ؛ اضافه شدن یک کار بصورت مجازی به مدت شش ماه زیاد بوده زیرا ممکن است به دلائلی مثل شناخت مهندس از مالک (خصوصاً کسانی که در کار ساخت و ساز هستند) و عدم تفاهم فی مابین و .... از پذیرفتن نظارت امتناع ورزد لذا پیشنهاد می گردد اولاً دلائل عدم پذیرش مورد بررسی قرار گرفته
(توسط هیات رئیسه دفاتر نمایندگی) و در صورت معقول بودن ، مجدداً در صف قرار گیرد ودر غیر اینصورت ،اضافه شدن مجازی یک کار به مدت یک تا دو ماه (با توجه به تعداد زیاد مهندسین ) منطقی تر بنظر می رسد.
3- در بند 5 (روشهای انتخاب ) بنظر می رسد روش 5.2 ظرفیت باقیمانده ، منطقی تر و به عدالت نزدیکتر است.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهران
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
به نظر بنده انتخاب ناظر توسط سازمان (رندوم) بهترین راه ممکن در حال حاضر است تا جلوی برخی کارهای نادرست مثل دریافت حق السهم واسطه ها بابت معرفی کار گرفته شود. همچنین بهتر است اولین کار نظارت هر مهندس قبولی پایه سه با مشارکت یک ناظر همکار با تجربه (با انتخاب خود شخص ناطر و تعیین درصد حق الزحمه هر یک از آنها توسط سازمان) باشد تا تجربه اول از هر لحاظ مفید تر باشد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسام اکبرزاده
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با رندم مهندسین مجبورند دایم انصراف بدن و هیت مدیره عزیز بایستی به رتق و فتق امور انصراف بپردازه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علی اکبر
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ارجاع نظارت توسط سازمان بصورت رندم حق مهندسین مظلوم داده میشود
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
باسلام-تقسیم کار به شرطی که بطور مساوی بین همه تقسیم شود ،خوب است.بنده در 5 سال گذشته نظارتی بهم ارجاع نشده است؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه
United States
ذبیح هلله علیزاده
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با سلام و عرض خسته نباشید . اجرای این آیین نامه هم باعث اجرای عدالت و هم اعتبار شخصیتی جامعه مهندسین در کشور می گردد . باید از نظام پزشکی کشور درس گرفت زیرا هیچکس حتی بیسوادترین افراد جامعه برای معالجه پیش دکتری که شماره نظام پزشکی ندارد نمیروند ولی در بخش مسکن ؟.......................
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
فاضلی
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
انتخاب ناظر به صورت رندم مشکلات خاص خود را دارد که قبلا هم سزبلند از حیطه آزمایش بیرون نیامد بنابراین شیوه انتخاب ناظر توسط کارفرما گزینه مناسب تری است و در شرایط کنونی بهتر جواب می دهد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسين شكرويان
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با عرض سلام
با روش انتخاب اتفاقي موافق هستم
1-باعث حذف شدن دست واسطه خواهد شد و ناظرين بدون دادن برگشتي به واسطه رغبت بيشتري براي حضور در ساختمان ها پيدا خواهند كرد
2-با در نظر گرفتن مقدار كارها ي تحت نظارت كار بين تمام مهندسين پخش خواهد شد.
3-با اين روش كيفيت ساخت و ساز به نحوي بالا خواهد رفت و يكسري افراد سود جو با افراد به ظاهر مهندس توافق نكرده و ساختماني خوب و با اصول مهندسي تحويل خريداري كه از اصول مهندسي خبري ندارند خواهند داد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
یوسف
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
به نظرمیرسه سهمیه مهندسین براساس شرکت درکلاسهای آموزشی وسمینارباشه منطقی است .بارندوم اصلا موافق نیستم چونکه مالک باوجود سرمایه هنگفتی بحث ساخت وساز صرف میکند جایگاهی براش تصور نمیشود.وامادرخصوص اجرا درومطابق نقشه ومشخصات راهکار مناسب اخذگردد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
منصوره
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با خود اظهاری بهترین راه است. هر مهندسی دوست داره رندم و هر کی دوست داره مالک انتخابش بکنه وضمنا رندوم برای افراد کارمند و افرادی که تازه کارند بهتره.یه عمر خون دل بخورن جا بیفتن ظمنااونوقت افراد در انتخاب خودشون باید ازاد باشن
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
علی ذبیحی
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
کجای دنیا کارفرما ناظر ساختمو نشو انتخاب میکنه که بر خودش نظارت کنه؟!!! سواد نمیخواهد حداقل منطقی اگر تو کار باشه این قضیه رو نمیپذیره. تازه ناظر بیچاره باید درصد زیادی از حق الزحمه شو به واسطه ها برگشت بده که شاید اینطوری بتونه از سهمیش استفاده کنه !!! خنده داره تو قرن 21 .
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
عبدالرضا شاکریان
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
باتوجه به اهمیت موضوع پیشنهاد می گردد برای به اجراء در آوردن این قانون، سازمان نظام مهندسی زمان زیادی را جهت نظر خواهی از اعضای محترم در نظر گیرد وهمچنین همایشهای حضوری اعضاء بصورت منطقه ای در سراسر استان حول محور ابلاغ دستور العمل ارجاع کار نظارت برگزار نماید
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
یوسف
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
به نظرمیرسه سهمیه مهندسین براساس شرکت درکلاسهای آموزشی وسمینارباشه منطقی است .بارندوم اصلا موافق نیستم چونکه مالک باوجود سرمایه هنگفتی بحث ساخت وساز صرف میکند جایگاهی براش تصور نمیشود.وامادرخصوص اجرا درومطابق نقشه ومشخصات راهکار مناسب اخذگردد
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
بابایی
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با سلام،ضمن خسته نباشید خدمت همکاران محترم،بهترین گزینه برای اجرای عدالت مهندسی و ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز و جایگاه شأن مهندسی انتخاب بصورت رندوم در حال حاضر گزینه مطلوبی نسبت به سایر میباشد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
فلاح
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
سلام همکارن محترم،خدمت اعضای عدالت محورهیأت مدیره محترم عرض کنم باتوجه به عدالت (رندم)اقدام نمائید
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
پیمان ملکی
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
با سلام بهترین روش و روشی که من در استان ا.شرقی هم تجربه داشتم و خوب بود روش رندوم است چون اگر. مالک انتخاب کند. مشکلات خاص و بد خود را دارد.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
مهندس
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
سازمان نظام مهندسی بایستی اختیار ناظر شدن را به خود مهندسین بدهد زیرا مالکین بنا به تجربه و مهارت مهندس خود را انتخاب می کنند، دیگر زمان اینکه مالکین از کار بزنن و سهل انگاری کنن گذشته و از مهندس انتظار مشاوره و راهنمایی برای ساخت سازه بهتر دارن
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
سوادکوه
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
باید تلفیقی از هر دو حالت باشه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسینی
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بهترین حالت این است که بسته به پایه مهندس به طور مثال برای پایه 2 ، 2500 متر مربع خارج از رندم و مابقی به صورت رندم باشد و در این حالت برای دفاتر کوچک و شرکتهای بزرگ ملاک پایه خود مهندس خواهد بود نه تعداد اعضای شرکت.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
لواسانی
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
ینظر ابنجانب طرح نظارت رندوم ققط برای مهندسین کم تجربه و تازه پروانه اشتغال گرفته مقیده و باید برای مهندسین دارای پایه یک و دو طرح نظارت رندوم حذف بشه یا اینکه درصد خارج از رندومشون بیشتر شه چون هر چی تجریه کار اجرایی یه مهندس بیشتر باشه به نفع ساخت و ساز شهری میشه
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
ذکریائی
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
شیوه ای که در حال حاضر ارائه میشه مناسب هست اینکه 10% سهمیه نظارت آزاد باشه و تا سقف 10% دیگه هم با شرکت در دوره های آموزشی و سمینارها آزاد بشه و بقیه سهمیه در طرح رندم باشه.
به نظرم بهتره کیفیت اجرای طرح رندم ( رفع اشکالات نرم افزاری ) بالا بره و با شیوه کنونی موافقم.
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
چگيني
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
همكاران محترم حمايت كنيد تا حدي اين باند بازيها كم بشه در نظارت نه بخاطر بحث مالي به خاطر شان و منزلت
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
حسین
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
انتخاب ناظر توسط مالک کاملا" بی معنی است سازمان بهترین مرجع ارجاع کار می باشد که در قانون نیز به ان تاکید شده است پس انتخاب ناظر به صورت رندوم بهترین حالت است
مدیر پایگاه
Iran, Islamic Republic of
درخشان
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
با انتخاب مهندس بصورت رندم توسط نرم افزار کاملا موافقم این کار باعث توزیع عادلانه کار بین مهندسین می شود.
مدیر پایگاه