تعرفه خدمات مهندسی کارگاه‌های آموزشی مصوبات هیات مدیره آموزش نرم افزار جامع
اینستاگرام
آپارات
سامانه شمیم
20009584
مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی مازندران خبرداد :  
  آغاز اجرای عملیات ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه در ساری 

مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از آغاز اجرای عملیات ریزپهنه بندی خطر زمینلرزه در شهر ساری توسط این اداره کل با همکاری شهرداری ساری و با اعتباری بالغ بر 9900 میلیون ریال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس سید محمد محمدی تاکامی ضمن اعلام این مطلب افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله خیزی قرار داشته و گسلهای خزر و  البرز از مجاورت آن می گذرد لذا باید مطالعات جدی و دقیقی در خصوص مطالعه زمین و جنس خاک ،  لرزه خیزی ، تحلیل خطر زلزله با استفاده از مطالعات ژئوتکنینک ، ژئوفیزیک ، مایکروترمرها و مواردی از این دست داشته و پیش از بروز زلزله آسیب پذیری ساختمانهای شهری و شریانهای حیاتی از قبیل خیابانها، پلها، ساختمانها امداد رسان و ...  مورد مطالعه قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن اعلام این مطلب که تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است اظهار داشت: عملیات اجرایی ریز پهنه بندی لرزه ای پروژه ای است که موضوعات مذکور در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسین، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاههای آب برق گاز و ... قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه از آغاز اجرای عملیات مذکور در مرکز استان اشاره و افزود : با توجه به همکاری و تعامل شهرداری ساری و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، مطالعات این عملیات در مساحتی بالغ بر 40 کیلومتر مربع و با اعتبار 9900 میلیون ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت. مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی مازندران در ادامه به شهرهایی که عملیات مذکور در آنها در حال اجراست اشاره و اظهار داشت: همچنین شهرهای رامسر و بابل نیز از جمله شهرهایی هستند که قرارداد مطالعات اجرای ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه آنها منعقد و در حال اجراست.

مهندس محمدی تاکامی در خاتمه افزود : این اداره کل آمادگی دارد که در صورت اعلام آمادگی سایر شهرداری های استان عملیات مذکور را در شهرهای دیگر مازندران به اجرا در آورد.

گفتنی است پروژه مذکور در نهمین جلسه کارگروه زلزله و لغزش لایه های زمین استان تحویل "پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله " شد.

ارسال نظرات
نظر شما:
غیرقابل انتشار:
در انتظار بررسی: ۰
انتشاریافته:
نام:
ایمیل: