تعرفه خدمات مهندسی کارگاه‌های آموزشی مصوبات هیات مدیره آموزش نرم افزار جامع
اینستاگرام
آپارات
سامانه شمیم
20009584
گزارشی از جشن نظام مهندسی عباس آباد 10/11/91

رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان عباس آباد:

مهندس بازوی توانمند صنعت و سرمایه ای بیکران برای ایران اسلامی است

پنجم اسفند ماه، سالروز تولد دانشمندی فرهیخته و مهندس برجسته تاریخ علم سرزمین ایران، خواجه نصیرالدین طوسی است که هرساله به نام روز مهندس ورق می خورد. نگاهی به روزگاران گذشته تا به امروز روایتگر تاریخی است که ما امروز آن را در یک روز خلاصه می کنیم، روزگارانی که حتی پیش از خواجه نصیر آغاز شد و با وجود او به اوج رسید.

خواجه نصیرالدین طوسی جان تازه ای به عالِمان زمان داد و راهی را در مقابل آنان گشود که شاید بتوان آن را آغاز عصر نوین علم و تکنولوژی ایرانی برشمرد، عصری که پس از گذشت چندین سال، هنوز در مسیر رشد و بالندگی در حرکت است و مهندسان امروز کشور، طلایه داران آن حکیم فرزانه اند.

نظارت و کنترل متعهدانه، التزام به تکیه بر قوانین و مقررات، رعایت اخلاق حرفه ای، التزام به تربیت و پرورش نیروهای متخصص و حمایت اجتماعی و حقوقی از اعضا، تأکید بر استقلال و بی طرفی در انجام امور محوله، ارائه گزارش های عملکرد مستمر به مراجع ذی صلاح قانونی و مردم، التزام به ایجاد فرصت های برابر برای تمامی اعضا، تلاش مضاعف در خصوص ارائه خدمات با کارایی و اثربخشی بیشتر، تأکید بر حفظ، تقویت و گسترش ارتباط دو سویه با مردم، پرهیز از سیاسی کاری و ورود به منازعات سیاسی، التزام به توزیع عادلانه خدمات در سطح کشور، تقویت روحیه نقدپذیری و استقبال از نقدهای سازنده، اهتمام به تولید علم و ثروت در بخش ساختمان مهم ترین محورهای ارزش و اصول کاربردی در نظام مهندسی ساختمان است که امروزه مهندسین بدان پایبند خواهند بود.

در همین راستا و مدتی پس از آن که با برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان شهرستان همزمان با سراسر مازندران در روز پنجم بهمن ماه سال جاری، مهندسان عضو دفتر نمایندگی این سازمان در عباس آباد به کاندیدای مورد نظر خود رأی اعتماد دادند و در نهایت با شمارش آراء مهندسان مهدی روستا با 154 رأی، هادی معبدی رحیمی با 135 رأی و اسماعیل صفافرد با 128 رأی به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس و عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی عباس آباد انتخاب و معرفی شدند، این بار همراه با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان به مناسبت روز مهندس، آیین پاسداشت مهندس بزرگ تاریخ خواجه نصیرالدین طوسی و تجلیل از مهندسان عباس آباد با حضور برخی اعضای نظام مهندسی ساختمان مازندران، مسئولین محلی، مهندس مهدی روستا رئیس، هادی معبدی رحیمی نایب رئیس و اسماعیل صفافرد عضو هیأت رئیسه و مهندسان نظام مهندسی ساختمان عباس آباد در این شهرستان برگزار شد.

در این آیین باشکوه که به همت نظام مهندسی ساختمان عباس آباد برگزار شد، ابتدا رئیس نظام مهندسی ساختمان این شهرستان ضمن قدردانی از کلیه حاضرین و عرض تبریک روز مهندس، ذهن و هوشمندی ایرانیان را از متوسط ذهن و هوشمندی ملل جهان بالاتر دانست و گفت: مهندس بازوی توانمند صنعت و سرمایه ای بیکران و ناتمام برای ایران اسلامی است که هر آن می تواند کشور را در رسیدن به توسعه پایدار همه جانبه به شتاب قابل توجه برساند، همان اتفاقی که هم اکنون نیز می توان آن را درک کرد.

مهدی روستا در ادامه افزود: کشور ایران سرشار از منابع غنی از جمله سرمایه های اجتماعی است که نیروی انسانی متخصصی به نام مهندس از آن جمله اند. منبع ارزشمندی که حتی دیگر کشورها نیز برای در اختیار گرفتن و استفاده از آنها بازار خوب و مناسبی در اختیار دارند، لذا سرمایه گذاری در این بخش و ارائه وسیع خدمات مهندسی لازمه تعامل گسترده اجتماعی بین مهندسان، کارفرمایان، سرمایه گذاران و... است و تنها این گونه می توان فضاهای کسب و کار کنونی را توسعه داد و به خلق فضاهای جدید مبادرت ورزید.

روستا همچنین اظهار داشت: روز مهندس، فرصت مغتنمی برای اثبات شایستگی در پناه رسمیت بخشیدن به موفقیت هاست، موقعیتی که علاوه بر بیان توانمندی ها، خود را در بوته نقد و قضاوت بگذاریم و در کنار یکدیگر کاستی ها را شناسایی کرده و به اعتلای حرفه ای خود و عملکرد مجموعه مهندسی کشور بپردازیم.

این عضو نظام مهندسی ساختمان عباس آباد خاطرنشان کرد: سرزمین ایران سرشار از جوانان متعهد و متخصصی است که خود را وقف تلاش برای ارتقای علمی و فنی و مهارتی نموده اند و باور دارند که ایرانی در هر جای دنیا بهترین است، لذا مدیریت مهندسی کشور تلاش می کند تا با روند جاری همراه و همگام باشد.

وی با اشاره به این که نیاز اصلی مهندسی ما افزایش تعاملات اجتماعی در جهت سازندگی است و دامنه آن را می بایست در میان مردم عزیز، دولت محترم و نهادهای ذی ربط در امر ساخت و ساز و صنعت جستجو کرد، تأکید کرد: این مسئله زمینه ساز اجرای قوانین و مقرراتی است که مرجع فعالیت جامعه مهندسین کشور بوده و این ضوابط لازم الاجرا، جایگاه واقعی خود را در جامعه می یابد و دست افراد فاقد صلاحیت را از ساخت و ساز کوتاه می کند.

مهدی روستا مطالبه اجرای قانون، استانداردسازی، تولید علم و ثروت و کار جمعی را از محورهای مهم نظام مهندسی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای رسیدن به این جایگاه است تا با تکیه بر توان و تلاش، آینده ای را بسازد که مهندس ایرانی با توجه به تاریخ غنی و پربارش پرچم افتخار این مسئولیت را در دیگر کشورها نیز به اهتزاز در آورد و آوازه خدمات خود را که در سایه آن، ساختمان هایی ایمن، با صرفه اقتصادی و عمر طولانی در کوتاه ترین زمان و بالاترین دقت ساخته و به جهانیان عرضه کند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان عباس آباد ابراز امیدواری کرد: امید است شایستگی امروز مهندسان کشور، استمرار یافته و جایگاه کیفی و کمی خود را به خوبی و شایستگی حفظ کرده و در کنار آن از سرمایه های ملی و مردمی کشور صیانت و پاسداری نمایند و به موازات پیشرفت های کشور در تمامی زمینه ها، دین خود را در ارتقا و اعتلای فرهنگ و دانش مهندسی ایفا نمایند.

نایب رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان عباس آباد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مدعوین و تبریک روز مهندس، گفت: به نظر می رسد با افزایش ورود به حرفه دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، باید همراه با پیگیری در جهت اجرایی شدن در تمام نهادهای دولتی، برنامه ریزی ها مدون تر و اجرای قانون و آیین نامه ها اجرایی تر شود و بی شک این از نیازهایی است که باید هرچه زودتر تحقق پیدا کند تا بیشترین بهره را از قشر متخصص جامعه داشته باشیم.

هادی معبدی رحیمی در ادامه افزود: خط مش این دوره هیأت رئیسه دفتر نمایندگی نظام مهندسی عباس آباد این است که گفتمان مهندسی ساختمان را در نزد افکار عمومی تقویت و نهادینه کنیم چراکه در خوش بینانه ترین حالت می توانیم بگوییم که اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ساخت و ساز شهرستان در حدود30 الی 40 درصد است که امید است با به کارگیری تمام مجریان اجرایی و نهادهای دولتی بستر را برای اجرای صددرصدی شدن آن فراهم کنیم.

معبدی رحیمی خاطرنشان کرد: پس بیاییم تلاش کنیم با پشتوانه اخلاق عملکرد خوب مهندسی، باعث ارتقاء منزلت حرفه ای مهندسی در شهرستان عباس آباد شویم.

این عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی عباس آباد با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در عباس آباد، تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان که باعث آشنایی با صنعت تکنولوژی روز دنیا و ایجاد کارآفرینی می گردد، بتوانیم نقش حمایتی مؤثری در رشد صنعت مهندسی ساختمان داشته باشیم.

هادی معبدی رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با پیگیری و عزم جدی مسئولان به ویژه شهرداران محترم و با برداشتن تدریجی موانع، مقدمات توسعه یافتگی شهرستان را فراهم کنیم.

این جشن باشکوه با برنامه های متنوعی همچون اجرای موسیقی سنتی و... ادامه یافت و در پایان نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی مازندران، رئیس سابق و برخی از مهندسین نظام مهندسی ساختمان عباس آباد تجلیل شد.

لازم به ذکر است دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان عباس آباد امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، طی اقدام پسندیده ای با دعوت از دانش آموزان منطقه برای شرکت در نمایشگاه نقاشی صنعت ساختمان با موضوع خانه من، ضمن این که آثار برگزیده آنان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند، از تک تک شرکت کنندگان با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آوردند.

به گفته رئیس دفتر نمایندگی عباس آباد، این اقدام به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با صنعت ساختمان و بهره مندی از آثار و ایده های فکری و هنری آنان برای نخستین بار در شهرستان انجام شد. بی شک تراوشات اندیشه های کودکان کمک بزرگی به ساختار صنعت ساختمان خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
نظر شما:
غیرقابل انتشار:
در انتظار بررسی: ۰
انتشاریافته:
نام:
ایمیل: