تعرفه خدمات مهندسی کارگاه‌های آموزشی مصوبات هیات مدیره آموزش نرم افزار جامع
اینستاگرام
آپارات
سامانه شمیم
20009584

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مهندس احمد خرم رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور صبح امروز با همراهی مهندس حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران و مهندس سیف‌اله علی‌نیا امین اموال شورای مرکزی به استانداری مازندران رفته و با دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران و دکتر نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار نمود.
در ابتدای این دیدار، دکتر سیدمحمد نظری گزارشی کوتاه از عملکرد سازمان نظام مهندسی و ارائه خدمات آن در ساختمان‌های سطح استان ارائه داده و استان مازندران را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه خدمات مهندسی از نظر حجم ساخت‌وساز و تعداد پروانه‌ی صادره معرفی نمود.
مهندس احمد خرم رئیس شورای مرکزی در ابتدای سخنان خود در این دیدار با اشاره به حضور چهل هزار مهندس در استان مازندران از استاندار مازندران خواست از این سرمایه انسانی متخصص در ارائه خدمات فنی در سطح استان استفاده شود.
وی در ادامه پیشنهاد نمود رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با توجه به ماده دو قانون نظام مهندسی عضو رسمی ستاد مدیریت بحران استان، کارگروه‌های مرتبط و نیز شورای برنامه‌ریزی استان گردد تا بازوی توانایی برای استانداری باشد.
مهندس خرم همچنین با توجه به وجود بیش از ده نقطه توریستی در استان مازندران شد، خواستار دستورات لازم استاندار محترم برای تشکیل خانه مهندس در این استان شد تا از این طریق با ارائه خدمات توریستی، تفریحی و گردشگری با اولویت مهندسان، اقدامات مؤثری جهت جذب توریست در استان صورت پذیرد.
رییس شورای مرکزی در ادامه با توجه به مشکلات مالی اعضای فاقد پروانه، مهمترین دغدغه مهندسان را تهیه مسکن دانست و اعلام کرد بیش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن هستند و لازم است تا در طرح جهش مسکن، زمینی برای ساخت مسکن مهندسان در نظر گرفته شود. وی همچنین از آمادگی سازمان‌های نظام مهندسی کشور برای کارگزاری ساخت مسکن خبر داد.
مهندس خرم ضمن اعلام این مطلب که با صنعتی‌سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان سالانه ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در کشور مصرف صرفه جویی خواهد شد، تمایل سازمان نظام مهندسی به همراهی با فرآیند صنعتی‌سازی را اعلام نموده و از استاندار مازندران خواست دستور دهد کارگروه صنعتی‌سازی و کمیته‌ی استاندارد در استان شکل گیرند.

رییس شورای مرکزی بازرسی تخصصی مانند بازرسی تاسیسات ، نیلینگ ، بتن و امثالهم را بسیار مهم ارزیابی نمود که در حال حاضر وجو نداشته و از سوی شورای مرکزی در حال پیگیری است .
وی در پایان از تشکیل کارنامه حرفه ای ناظرین و مجریان خبر داد تا مهندسین دارای خطا در انجام امور شناسایی و معرفی گردند .
دکتر حسینی پور استاندار مازندران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و خیر مقدم به رییس شورای مرکزی و سایر میهمانان، با توجه به چالشهای مهم در استان در امور زیر بنایی و عمرانی از آمادگی استان مازندران بابت همکاری بصورت منسجم و تشکیلاتی با سازمان نظام مهندسی خبر داد .
وی در ادامه گفت مازندران می بایست پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد و با توجه به حضور شیعیان از کشورهای مختلف بر ای زیارت امام رضا (ع) مازندران میتواند سرویس گردشگری را به میهمانان حضرت امام رضا (ع) دهد .
استاندار مازندران همچنین خواستار افزایش مشارکت مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقش آفرینی مهندسین جهت بازطراحی جغرافیای جدید و حضور فعال در حوزه های فنی در استان شد و ابراز داشت در این زمینه از حمایت کامل استانداری برخوردار خواهید بود .
وی در انتها خواستار تشکیل کارگروههایی با حضور مهندسین در شهرستانها جهت بررسی ساختار و المانهای آن شهر و ساخت و سازها در هر شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد نظرات فنی این بررسی ها توسط سازمان در اختیار استانداری قرار گیرد .

نشست مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با استاندار مازندران و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان برگزار شد