تعرفه خدمات مهندسی کارگاه‌های آموزشی مصوبات هیات مدیره آموزش نرم افزار جامع
اینستاگرام
آپارات
سامانه شمیم
20009584
رئیس نظام مهندسی کشور در جلسه هیأت‌مدیره:

هماهنگ و منسجم ادامه دهید

مهندس احمد خرم رییس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور با حضور در جلسه‌ی هیأت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ضمن اعلام خشنودی از هماهنگی و یک‌‎صدا بودن هیات مدیره دوره‌ی نهم، خواستار ممانعت از چنددستگی در هیأت‌مدیره شد.
مهندس خرم در ادامه با اشاره به دیدار خود با استاندار مازندران، از نظرات توسعه‌گرایانه‌ی استاندار مازندران در حوزه‌ی گردشگری تقدیر نمود و از اعضای هیأت‌مدیره‌ی سازمان خواست این فرصت را مغتنم شمرده و برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد سایت‌های گردشگری را انجام دهند.
وی از پیشنهاد شورای مرکزی جهت نظارت سازمان‌های نظام مهندسی بر طرح‌های جامع و تفصیلی خبر داد و افزود: شرح خدمات و تعرفه رشته‌های شهرسازی و ترافیک تهیه شده و تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.
رییس شورای مرکزی ضمن انتقاد از وزارت راه‌وشهرسازی که به تازگی به دنبال تعیین مصادیق بخشنامه‌ی تعارض منافع است، از مکاتبه‌ی این شورا با وزارتخانه در سال ۹۹ خبر داد که بی‌جواب ماند. وی خاطر نشان کرد: سه روز قبل از ابلاغ بخشنامه‌ی تعارض منافع با وزیر سابق جلسه‌ای داشتم و در آن جلسه گفتم رئیس مشمول تعارض منافع خواهد بود اما در مورد اعضای هیأت مدیره، لازم است فعالیت ایشان با میانگین فعالیت مهندسان در هر استان سنجیده شود.
این مهندس باسابقه، حقوق منصفانه برای یک مهندس با ۵ سال سابقه کار را حداقل ۷۵ میلیون تومان در ماه دانست و گفت: جای تأسف است که دستمزد مهندسین در کشور بسیار پایین است. وی با اشاره به قیمت‌گذاری هزینه‌ی ساخت‌وساز توسط شورای مرکزی و ضرورت واقعی نمودن تعرفه‌ی خدمات مهندسی، عامل پایین بودن تعرفه را رد قیمت پیشنهادی شورای مرکزی توسط وزارت راه و شهرسازی دانست.
مهندس خرم در انتها با اشاره به تهیه دستورالعمل مشترک شورای مرکزی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای قراردادهای کارکنان سازمان‌های نظام مهندسی کشور، خواستار افزایش مدت قرارداد کارمندان سازمان نظام مهندسی مازندران شد.